مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي خبر داد: نمايشگاهي از آثار اعضاي خانه هنرمندان صنايع دستي تبريز در خانه پروين اعتصامي برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي: دكتر فرزين حق پرست با اعلام اين خبر افزود: اين نمايشگاه در كنار ساير برنامه‌هاي در نظر گرفته شده به مناسبت بزرگداشت هفته ميراث فرهنگي در تبريز برپا مي‌شود.

حق پرست با اشاره به اهميت صنايع دستي و لزوم پرداخت بيش از پيش به آن، اظهار داشت: ميراث فرهنگي تنها شامل ابنيه و اماكن تاريخي نيست بلكه وسايل و آلات صنايع دستي نيز بخش مهمي از ميراث ما را تشكيل مي‌دهد كه سينه به سينه تا امروز منتقل شده‌اند.

وي با بيان اينكه صنايع دستي قدمتي به اندازه تاريخ زندگي بشر دارد و انسان از ابتدا توانسته نسبت به ساخت وسايل و آلات دستي اقدام كند، تصريح كرد: اين وسايل بعدها به تزئينات و ظرايفي آراسته شده‌اند و تنوع و زيبايي كنوني را يافته‌اند كه لازم است با راه‌هايي همچون برگزاري نمايشگاه‌هاي صنايع دستي نسبت به حفظ اين ميراث ارزشمند و معرفي آن به عموم مردم بكوشيم.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به آثار اين نمايشگاه تشريح كرد: حكاكي روي نقره، مليله نقره، ورني بافي، معرق چوب، منبت چوب، سفال و سراميك، نگارگري، تذهيب و زيورآلات سنتي بخشي از رشته‌هاي صنايع‌دستي هستند كه در اين نمايشگاه در معرض ديد بازديد كنندگان قرار مي‌گيرند.

حق پرست خاطرنشان كرد: اين نمايشگاه 29 ارديبهشت لغايت 3 خرداد از ساعت 10 صبح تا 13 و ساعت 16 تا 20 آماده بازديد علاقمندان و هنردوستان است.

يادآور مي‌شود، خانه پروين اعتصامي در خيابان فارابي شمالي (چايكنار)، پايين‌تر از شهرداري منطقه يك، كوچه پروين اعتصامي قرار دارد.

(نقل از سایت : سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی )