دیدار صمیمانه استاندار محترم آذربایجانشرقی و اعضای هیات مدیره انجمن

در مورخه 13/9/92 دیدار صمیمانه ای بین استاندار محترم آذربایجانشرقی و اعضای هیات مدیره انجمن انجام گردید.

در این دیدار ابتدا آقاي مهندس نجاري، رئيس هيأت مديره ضمن تبريك انتصاب آقاي استاندار، معرفي اجمالي از انجمن و عملكرد آن در صدور خدمات فني و مهندسي در چند ساله‌ي اخير و مطالعات ميداني در كشورهاي گرجستان و قزاقستان و چند كشور ديگر را به استحضار آقاي استاندار رساندند و موانع و مشكلات موجود را نيز خاطرنشان كرده و اظهار اميدواري كردند كه با مساعدت استاندارمحترم اين معضلات مرتفع شوند. هر کدام از اعضای هیات مدیره نیز در خصوص شرایط ، فعالیتها و مشکلات انجمن توضیحاتی را ارائه نمودند.

در ادامه جناب آقاي استاندار پس از خوش آمد گویی بر  لزوم حمايت از بخش خصوصي و تفاوت بخش خصوصي و دولتي تأكيد فرموده و لزوم حمايت از انجمن به دليل رويكرد صادراتي و اَرز آوري را مدنظر قراردادند. ایشان ضمن تاکید بر چند کشور هدف از ایجاد « ستاد توسعه روابط » به صورت جداگانه برای این کشور ها و نیز اولویت آنها صحبت کردند.

ایشان ضمن اشاره به  كمك و حمایت همه‌جانبه  از فعالين اقتصادي اظهار داشتند که صادرات خدمات فني و مهندسي با صرفه‌ترين و متعالی ترین گروه صادراتی بوده و شركت‌هاي استان بايد توانمند تر از پیش شده و قدرت حضور و فعالیت در عرصه بین المللی را داشته باشند.

ایشان همچنین درخواست يك برنامه‌ي 4 ساله صادرات خدمات فني و مهندسي را از انجمن نمودند که پس از تدوین، باهم کاری دو طرف بررسی و نهايي شود. این برنامه در فواصل سه ماهه مورد پایش و آسیب شناسی قرار گرفته و ضمن اصلاح نقاط ضعف آن موانع اجرايي نیز مرتفع شده و اجرايي خواهد گردید.

استاندار محترم بر همکاری تمام دستگاه‌های استان در جهت تحقق صادرات خدمات فني و مهندسي تاکید نمودند.

ایشان در ادامه با ذکر  هدف كمك همه جانبه به صادرات خدمات فني و مهندسي و برنامه‌ي كاريِ ایشان در تحققِ صادرات خدمات فني و مهندسي، از انجمن درخواست نمودند شخصی را جهت ایفای مسئولیت مشاور استاندار در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی معرفی نماید.

در پایان ایشان ضمن آرزوی هر چه پر بار شدن صنعت و اقتصاد کشور و استان بر هم افزائی توان بخش خصوصی و دولتی تاکید نمودند.