قیمت طلا کاهش یافت

در حالی که اظهارات روز جمعه رئیس فدرال رزرو آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره در ماه آینده را بالا برده، امروز ارزش دلار آمریکا افزایش داشت و موجب کاهش قیمت طلا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که اظهارات روز جمعه رئیس فدرال رزرو آمریکا امیدواری به افزایش نرخ بهره در ماه آینده را افزایش داده است، امروز ارزش دلار آمریکا افزایش داشت و موجب کاهش قیمت طلا شد.
جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه گفت، احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه های اخیر به دلیل بهبود وضعیت بازار کار و پیش بینی نرخ رشد بهتر تقویت شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.21 درصد کاهش به 1318 دلار و 6 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات هفته گذشته 1.5 درصد کاهش داشت. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.35 درصد کاهش به 1321 دلار و 20 سنت رسید.
ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ما فکر می کنیم فشار بر طلا با نزدیک شدن به ماه سپتامبر افزایش خواهد یافت. زیرا احتمال افزایش نرخ بهره بعد از اظهارات روز جمعه مقامات فدرال رزرو آمریکا بالا رفته است.»
قیمت طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است، به نحوی که هرگونه افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و افزایش ارزش دلار می شود که هر دو به ضرر فلز زرد است.
بارناباس گان، تحلیلگر بازار طلا گفت: «من فکر می کنم به رغم آنچه در نشست جکسون هیل گفته شد، قیمت ها در سطح 1300 دلار از حمایت برخوردار خواهد بود. تردیدی نیست که انتظار افزایش نرخ بهره در یک سال پیش رو بالا رفته است.»
وی افزود، با توجه به این واقعیت که انتخابات ریاست جمهوری امریکا در پیش است و هنوز تبعات کامل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مشخص نشده، هنوز برخی ها ترجیح می دهند برای خودداری از پذیبرش ریسک به بازار طلا پناه بیاورند و قیمت طلا احتمالا تا پایان امسال به 1350 دلار خواهد رسید.»